Tothom sap que encara que una mentida es
repeteixi mil vegades no es converteix en veritat. Però l’ajuntament insisteix en difondre-la,
buscant l’esperit pecaminós de la seva població per a que es vagi flagel·lant
entonant el mea culpa.
Tinc
els meus dubtes de si l’Actual se la creu o simplement fa el que li manen. Hi ha indicis de que l’Actual no es creu la
campanya de l’ajuntament quan la insereix en la mateixa plana on fa un anàlisi sobre la reforma laboral considerant-la poc útil, educadament.
Comença l’article amb l’afirmació de que "la
crisi ha destruït 2.000 llocs de treball d’assalariats a la vila". També trobem la següent sentència:
"“El nivell d’assalariats ha
tornat a les dades que teníem fa dues dècades”,
constata el regidor de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació, Joan Creus."
Amb aquestes 2 afirmacions podem calcular
fàcilment que si s’han perdut 2 mil llocs de treball, posem que a uns 10 mil
€uros anuals per treballador, tenim que els ingressos de la població s’han reduït
en 20 milions d’€uros anuals.
Com que aquesta falta d’ingressos afecta
directament als ingressos de l’ajuntament, l’ajuntament inventa noves fonts d’ingressos
a base de noves lleis i noves sancions.
I ho fa manipulant, mentint, fent demagògia.
[del gr. dēmagōgía, íd.] |
|
f 1 Segons el concepte aristotèlic, forma impura de govern democràtic que consisteix a exercir el poder a profit de les masses indisciplinades. |
|
2 1 Política fonamentada en la utilització de mètodes emotius i irracionals per a estimular els sentiments dels governats cap a l'acceptació de programes d'acció impracticables i fal·laciosos que miren només de mantenir situacions de privilegi. |
Recapitulem: dels 120 mil € que diu l’ajuntament
que ens costen les bretolades (i que afirmo aquí i aquí que no és cert):
5 mil € són un desajust pressupostari amb l’empresa
encarregada del manteniment de l’enllumenat. Conclusió: que l’ajuntament revisi
el contracte amb l’empresa.
42 mil € és el desajust pressupostari de la
brigada encarregada d’escombrar la via pública: us haureu trobat a vegades amb
personal que fa veure que escombra voreres que estan gairebé netes: el temps
destinat per aquestes tasques es pot destinar a actuacions més necessàries, la
gran majoria d’elles previsibles. Concloent aquest punt: falta de previsió dels
encarregats de via pública.
15.780+37.545 = 53 mil € és el desajust pressupostari del
contracte que té l’ajuntament amb l’empresa que recull les escombraries: si l’empresa
vol cobrar a part les bosses d’escombraries que es queden fora dels
contenidors, primer ha d’assegurar-se de que hi hagi suficients contenidors: per
exemple, cada dia del món, els contenidors del C/Montcada a prop de la Ctra. de
Sentmenat, queden plens de seguida i queden bosses i altres deixalles sobre la
vorera: no és possible que falti un contenidor més? Cada dia del món l’empresa
de recollida d’escombraries cobra un extra per recollir aquestes deixalles?
Concloent aquest
punt: l’ajuntament ha de reunir-se amb l’empresa de recollida d’escombraries i
fer una planificació correcta, ja que qualsevol dia enganxaran al més “pringat”
i (؟) el posaran de bon humor amb una multa de 600 euros (article 61.4.d). (؟) Fins i
tot pot ser que gràcies a que la normativa de civisme promou que els veïns es
denunciïn els uns als altres, assegurarem una convivència amb un parell de coloms.
(article 92)
Article
92.- Denúncies ciutadanes
1. Sens perjudici de
l'existència d'altres interessats/des a part
del presumpte infractor o infractora, qualsevol
persona, en compliment del deure de col·laboració, pot presentar denúncies
per posar en coneixement de l'Ajuntament
l'existència d'un determinat fet que pugui ser
constitutiu d'una infracció de l'establert en aquesta Ordenança.
2. Les denúncies hauran
d'expressar la identitat de la persona
o persones que les presenten, el relat dels fets que
poguessin constituir infracció, la data de la seva comissió i, quan sigui
possible, la identificació de les persones presumptament responsables.
3. Quan la denúncia vagi
acompanyada d'una sol·licitud d'iniciació del
procediment sancionador, l'Ajuntament haurà de
comunicar al o la denunciant la
iniciació o no de l'esmentat procediment i, en el seu
cas, la resolució que hi recaigui.
4. Prèvia ponderació del risc per
la naturalesa de la infracció denunciada, l'instructor/a podrà declarar
confidencials les dades personals de la persona denunciant, tot garantint
l'anonimat d'aquesta en el transcurs de la
tramitació de l'expedient administratiu. Aquesta
confidencialitat serà declarada quan ho sol·liciti la persona denunciant.
Per finalitzar: A
tothom ens molesta la burocràcia, que és l’eina que utilitza l’ajuntament per a
que tot tingui una constància per a, si pot ser, millorar les condicions de
vida en el municipi.
Com és que no hi ha un informe sobre les
bretolades de l’any 2012? No hauria d’haver un llistat d’incidències, un “minuto
y resultado” amb la descripció de l’incidència i el cost per a reparar el
desperfecte?
Doncs no existeix, l’ajuntament segueix mentint
mostrant la xifra de 120.000 € com a producte de bretolades. Ningú se sent
insultat?
L’Actual, segons la meva visió, ens ho deixa
ben clar: els brètols són els que han aprovat la reforma laboral.
A dia d’avui encara espero que l’ajuntament em
respongui a l’instància presentada el 8 d’octubre, i sobretot que em digui per
què desestima cada una de les al·legacions que vaig presentar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario